19 Νοε 2015

Απόφαση για την ισότητα του γάμου του Δικαστή Posner 17

Δεν παρουσιάστηκαν αποδεικτικά στοιχεία πως ο Lbtiq γάμος είναι κατά μέσο όρο λιγότερο “παιδο-κεντρικός" και πιο συναισθηματικός από έναν ετερό υπογόνιμο γάμο, είτε πως για αυτό το λόγο το διαζύγιο κοινή συναινέση έχει καταστήσει το γάμο λιγότερο “παιδο-κεντρικό".

 
Το επιχείρημα της Πολιτείας σχετικά με την παράδοση οδηγεί απ' ευθείας στην υπόθεση "Loving κατά Βιρτζίνια", 388 U.S. 1 (1967), με δεδομένο ότι ο περιορισμός του γάμου με πρόσωπα της ίδιας φυλής ήταν παράδοση σε ορισμένες Πολιτείες όταν το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε τον περιορισμό αυτόν. Οι νόμοι που απαγορόρευαν το γάμο μεταξύ εγχρώμων-λευκών χρονολογούνται από την εποχή της αποικιοκρατίας και ίσχυσαν στις βόρειες όσο και στις νότιες αποικίες και Πολιτείες. Δείτε: Peggy Pascoe, Τι Έρχεται Φυσικώς: Νόμος Επιμιξίας και η Δημιουργία της Φυλής στις Ην. Πολιτείες - Miscegenation Law and the Making of Race in America (2009). Η παράδοση per se δεν έχει καμία θετική ή αρνητική σημασία. Υπάρχουν καλές παραδόσεις, οι κακές παραδόσεις γελοιοποιήθηκαν στις τόσο διάσημες λογοτεχνικές ιστορίες του Franz Kafka στο "Στην Σωφρονιστική Αποικία" και της Shirley Jackson "Η Λοταρία", κακές παραδόσεις που είναι ιστορικές πραγματικότητες: όπως ο κανιβαλισμός, τα τυλιγμένα πόδια των γυναικών στην Κίνα για να παραμείνουν μικρά, και άλλοτε η καιόμενη σύζυγος-χήρα του Ινδού κατά την κηδεία του, και τις παραδόσεις που από την άποψη της δημόσιας πολιτικής δεν είναι ούτε καλές ούτε κακές (Όπως το "κέρασμα-ή-απειλή κακού" τις Απόκριες). Επομένως η per se 1 παράδοση δεν μπορεί να αποτελέσει νόμιμη αιτία για διακρίσεις, ανεξάρτητα από την ηλικία της παράδοσης. Ο Holmes θεωρεί ότι είναι "αποκρουστικό να μην έχει καλύτερη αιτία ένα κράτος δικαίου διαφορετική από εκείνη που είχε προβλεφθεί την εποχή του Ερρίκου του ΙΕ'”. Βιβλίο του δικαστή Oliver Wendell Holmes, "Η διαδρομή του Δικαίου", 10 Harv. L. Rev. 457, 469 (1897). Henry IΕ΄ (Ο Άγγλος Ερρίκος ΙΕ΄, όχι ο Γάλλος – ο Holmes προφανώς αναφερόταν στον προηγούμενο) που πέθανε το 1413. Η κριτική για την λεσβιοσύνη, ομοερωτικότητα είναι πολύ παλαιότερη. Στο Λευιτικό 18:22 διαβάζουμε “μην ξαπλώνεις με άνδρα, όπως ξαπλώνεις με το γυναικείο είδος: Είναι απεχθές".

Ο περιορισμός του γάμου ζευγαριών διαφορετικής φυλής ακυρώθηκε στην υπόθεση Loving ήταν ένας λιγότερο αυστηρός από το νόμο του Ουισκόνσιν. Δεν απαγορεύει στα μέλη της κάθε φυλετικής ομάδας να τελούν γάμο μεταξύ προσώπων της ίδιας φυλής, αλλά μόνο να μην τελούν γάμο με ένα μέλος διαφορετικής φυλής. Μέλη διαφορετικών φυλών είχαν το 1967, όπως και πριν αλλά και από τότε και μετά, άφθονες δυνατότητες για την εύρεση μίας κατάλληλης συντρόφισας-ου για γάμο από την ίδια φυλή. Αντίθετα, ο νόμος του Wisconsin, όπως και της Ιντιάνα, εμποδίζει μια Lbtiq να τελέσει γάμο με οποιοδήποτε πρόσωπο με τον ίδιο σεξουαλικό προσανατολισμό, πράγμα που σημαίνει (με περιστασιακές εξαιρέσεις) οποιαδήποτε λεσβία που θα ήθελε ή είναι πρόθυμη να τελέσει γάμο.

Το Ουισκόνσιν επισημαίνει πως πολλά σεβαστά έθιμα φαίνεται να μην στηρίζονται σε τίποτα περισσότερο παρά μόνο στην παράδοση, θα μπορούσε καμιά να πει ακόμα και στην ανόητη παράδοση. Γιατί οι άνδρες φορούν γραβάτες;  Γιατί οι άνθρωποι κάνουν χειραψία (αφού έτσι απλώς εξαπλώνονται μικρόβια) ή δίνουν ένα πεταχτό φιλί στο μάγουλο (ομοίως εξαπλώνονται μικρόβια) όταν χαιρετιούνται με μία φίλη-ο; Γιατί ο Πρόεδρος την Ημέρα των Ευχαριστιών γλυτώνει ένα ζευγάρι γαλοπούλες (δύο από τις πάνω 40 εκατομμύρια γαλοπούλες που σκοτώνονται για το δείπνο των Ευχαριστιών) από το μαχαίρι του χασάπη; Αλλά αυτές οι παραδόσεις, ενώ σε κάποια σχολαστική μπορεί να φαίνονται ανόητες, είναι τουλάχιστον αβλαβείς. Εάν δεν παρέχεται κοινωνικό όφελος από την παράδοση και είναι γραμμένη (η παράδοση) στο νόμο και συνιστά διάκριση σε για έναν αριθμό προσώπων και τις-τους κάνει κακό πέρα από απλά να τις προσβάλλει, δεν είναι απλά ένας αβλαβής αναχρονισμός, αποτελεί παραβίαση της ρήτρας ίσης προστασίας, όπως και στην υπόθεση Loving. Δείτε 388 U.S. στο 8-12. 

Ενάντια σε αυτό η Πολιτεία προβάλλει εν συντομία σε μια ανοικτή επιστολή πως η υπόθεση "πρέπει να διαβαστεί ως έχοντας αναγνωρίσει τους συνταγματικούς περιορισμούς σχετικά με την ικανότητα της κυβέρνησης να παραβιάζει την ελευθερία των προσώπων να αποφασίζουν μόνες-οι τις πώς να οργανώσουν τις δικές τις ιδιωτικές και ενδο-οικογενειακές υποθέσεις". Αλλά αυτό ακούγεται σαν αυτό που η κυβέρνηση του Wisconsin έχει κάνει: είπε στις Lbtiq ότι απαγορεύεται να αποφασίσει για εσάς τις ίδιες πώς να κανονίζετε τις ιδιωτικές και ενδο-οικογενειακές σας υποθέσεις. Αν θέλουν να τελέσουν γάμο, θα πρέπει να τον τελέσουν με ένα ετερό πρόσωπο.


Βρίσκεστε στο ΙΖ' μέρος για να βρεθείτε ΙΗ' μέρος πατήστε εδώ


Την είδηση την βρήκαμε στις 4.9.2014 και την μεταφράσαμε από την https://38.media.tumblr.com/8532fff79925c630d5c361560cf8f717/tumblr_njxejpmnrT1s2yegdo1_r1_400.gif 


1 Per se= αυτή καθ' αυτή, αυτή η ίδια