19 Νοε 2015

Απόφαση για την ισότητα του γάμου του Δικαστή Posner 3


Δείτε, π.χ., τις υποθέσεις: Bowen κατά Gilliard, 483 US 587, 602-03 (1987), υπόθεση Regents του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια κατά Bakke - Regents of University of California v. Bakke, 438 ΗΠΑ 265, 360 - 62 (1978), υπόθεση Ενωμένη Εκκλησία του Χριστού του Αγίου Ιωάννη κατά της Πόλης του Σικάγο - St. John’s United Church of Christ v. City of Chicago, 502 F.3d 616, 638 (7 Cir 2007.), υπόθεση Wilkins κατά Gaddy, 734 F.3d 344, 348 (4ος Cir 2013.), υπόθεση Gallagher κατά City of Clayton, 699 F.3d 1013, 1018 - 19 (8th Cir. 2012).Οι περιστάσεις αυτές δημιουργούν ένα τεκμήριο, ότι η διάκριση είναι η άρνηση των νόμων της ίσης προστασίας (αυτό ενδέχεται να παραβιάζει και άλλες διατάξεις του Συντάγματος, επίσης, αλλά εμείς δεν χρειάζεται να εξετάσουμε αυτή τη πιθανότητα).Το τεκμήριο είναι μαχητό, αν όχι τελείως, απλώς με την ακαταμάχητη ένδειξη ότι τα οφέλη μίας διάκρισης στην κοινωνία ως σύνολο υπερτερούν σαφώς των βλαβών, στα θύματά της. Δείτε, π.χ., υπόθεση Grutter κατά Bollinger, 539 US 306, 326-27 (2003), υπόθεση United States κατά Virginia, 518 U.S. 515, 531-33 (1996).

Η προσέγγιση είναι απλή, αλλά έρχεται τυλιγμένη σε πολλές από τις αποφάσεις που την εφαρμόζουν, με μια τρομερά δογματική ορολογία - την ορολογία της ορθολογικής βάσης, αυστηρή, αυξημένη, και με ενδιάμεσο έλεγχο, την στενή νομική αρχή ότι ένας νόμος πρέπει να γραφτεί για να εκπληρώσει συγκεκριμένα μόνο τον επιδιωκόμενο στόχο του, τα θεμελιώδη δικαιώματα, και τα υπόλοιπα.
Θα επικαλούμαστε χώρους του εννοιολογικού μηχανισμού που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτή την ορολογία, αλλά η κύρια εστίασή μας θα είναι τα επιχειρήματα των Πολιτειών, τα οποία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον ισχυρισμό ότι η απαγόρευση του Lbtiq γάμου δικαιολογείται από το συμφέρον του κράτους στο μηχανσιμό, του αναπαραγωγικού σεξ στον (απαραιτήτως ετερό) γάμο. Θα συμμετάσχουν τα επιχειρήματα των Πολιτειών σχετικά με τους δικούς τους όρους, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να αποφασίσουμε το στήριγμα μας στην υπόθεση με βάση τις ακόλουθες τέσσερις ερωτήσεις:

1. Συμφωνείται πως η πρακτική του μηχανσιμού περιλαμβάνει διάκριση, όπου οι τις ρίζες της βρίσκονται στην ιστορία των προκαταλήψεων, ενάντια σε κάποια συγκεκριμένη ομάδα προσώπων, με αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση η οποία είναι επιβλαβής για αυτή την ομάδα;

2. Βασίζεται η άνιση μεταχείριση σε κάποιο αμετάβλητο ή τουλάχιστον έντονο χαρακτηριστικό των ανθρώπων που υφίστανται διακρίσεις (βιολογικό, όπως το χρώμα του δέρματος, ή μια βαθιά ψυχολογική δέσμευση, όπως είναι η θρησκευτική πεποίθηση συχνά, και οι δύο μορφές χαρακτηριστικών δέχονται διάκριση λόγω χαρακτηριστικών που είναι εύκολο για ένα πρόσωπο να αλλάξει, όπως π.χ το μήκος των νυχιών της;). Το χαρακτηριστικό δεν πρέπει να σχετίζεται με την ικανότητα ενός προσώπου να συμμετέχει στην κοινωνία. Η νοημοσύνη, για παράδειγμα, έχει μία μεγάλη αμετάβλητη συνιστώσα αλλά και ένα άμεσο και ουσιαστικό έρεισμα που εδραιώνει τα προσόντα για ορισμένες μορφές εργασίας και τα νομικά προνόμια, όπως το δικαίωμα άδειας οδήγησης, και ίσως δεν υπάρχει λόγος να είμαστε ιδιαίτερα καχύποπτες με ένα σύνταγμα που κατατάσει σε αυτή τη βάση.

3. Υπάρχει διάκριση, ακόμη και αν βασίζεται σε αμετάβλητο χαρακτηριστικό, ωστόσο, παρέχει ένα σημαντικό αντισταθμιστικό όφελος για την κοινωνία στο σύνολό της;  Η ηλικία είναι ένα αμετάβλητο χαρακτηριστικό, αλλά ένας κανόνας που απαγορεύει σε πρόσωπα ηλικίας άνω των 70 να είναι οδηγούν αεροπλάνα θα μπορούσε εύλογα να θεωρηθεί ότι παρέχει ένα σημαντικό όφελος με τη μορφή της βέλτιστης ασφάλειας των αεροπορικών εταιρειών.

4. Αν και παρέχει ένα αντισταθμιστικό όφελος, είναι η πολιτική των διακρίσεων overinclusive, διότι το όφελος που παρέχει στην κοινωνία θα μπορούσε να επιτευχθεί με τρόπο λιγότερο επιβλαβή ως προς τη διάκριση εις βάρος μίας ομάδας, ή underinclusive, επειδή δήθεν η λογική της κυβέρνησης για την πολιτική σημαίνει ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται εξίσου και σε άλλες ομάδες, επίσης;


Βρίσκετε στο Γ' μέρος για να βρεθείτε στο Δ' μέρος πατήστε εδώ


Την είδηση την βρήκαμε στις 4.9.2014 και την μεταφράσαμε από την https://38.media.tumblr.com/8532fff79925c630d5c361560cf8f717/tumblr_njxejpmnrT1s2yegdo1_r1_400.gif  

Φωτογραφία: Athens Pride 2014

* Οι εμφάσεις είναι δικές μας